one heart, one gear


Mam na celu zebranie zdjęć rowerów typu single speed oraz rozwiązań jakie można w nich spotkać. Będzie też o problemach które można napotkać przy konwersji roweru i rozwiązaniu ich. Zapraszam do nadsyłania materiałów na ten temat. Będę starał się wyszukiwać w sieci i zamieszczać za zgodą autorów w/w rzeczy, oczywiście skrobnę też coś od siebie.

czwartek, 10 maja 2012

Łańcuch- napięcie

Ten wpis będzie dotyczył rowerów w których łańcuch napięty jest na "sztywno" czyli bez żadnych napinaczy.
Luz łańcucha w środku rozstawu kół łańcuchowych powinien wynosić od 6mm do 20mm. Należy pamiętać, że zbyt napięty łańcuch może być przyczyną szybkiego zużycia kół zębatych i samego łańcucha. A także zwiększa wysiłku podczas jazdy.
Tekst i grafika pochodzi ze starej ( PRL) instrukcji dodawanej do rowerów Romet.
Od siebie dodam , że zbyt luźny łańcuch  spada z kół zębatych na nierównościach. Osobiście preferuje, aby luz  łańcucha nie przekraczał 15mm.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz