one heart, one gear


Mam na celu zebranie zdjęć rowerów typu single speed oraz rozwiązań jakie można w nich spotkać. Będzie też o problemach które można napotkać przy konwersji roweru i rozwiązaniu ich. Zapraszam do nadsyłania materiałów na ten temat. Będę starał się wyszukiwać w sieci i zamieszczać za zgodą autorów w/w rzeczy, oczywiście skrobnę też coś od siebie.

wtorek, 22 maja 2012

Jak zminimalizować ryzyko kradzieży roweru i jego komponentów.


Zdjęcia zamieszczone w tym wpisie nie są mojego autorstwa, po kliknięciu prawym przyciskiem myszki i zaznaczeniu otwórz grafikę w nowej karcie pojawi się u góry na pasku źródło zdjęcia.

    Złodzieje rowerów ( w sumie wszystkiego) dzielą się na trzy grupy:  Pierwsza to najgorszej kasty lumpy, oni czekają na okazję , nie mają często sprzętu, nie znają się na częściach, wezmą wszystko, nawet makrokesza, którego co najwyżej na złom sprzedadzą. Przed nimi stosunkowo łatwo się uchronić wystarczy najgorszej maści zapięcie. Druga grupa jest najliczniejsza, jako tako znają się na rowerach, po napisach potrafią w miarę ogarnąć czy warto brać rower. Wyposażeni są w podstawowy sprzęt który umożliwia im pokonanie tanich zabezpieczeń, potrafią ukraść same koło czy też siodełko. Trzecia grupa to prawdziwi specjaliści, na szczęście jest ich bardzo mało. Na pierwszy rzut oka widzą ile rower może być wart, potrafią rozpoznać część  komponentów po wyglądzie a nie napisie. Są wyposażeni w wysokiej klasy sprzęt któremu nie oprą się żadne zabezpieczenia. Nie połaszą się na byle co.
Pomimo nie atrakcyjności  single speed'ów czy też ostrych kół i tak potrafią znikać . Poniżej klika wskazówek jak zmniejszyć ryzyko kradzieży.
 1. Jeśli masz wysokiej klasy komponenty, usuń z nich wszystkie możliwe oznaczenia. Większość złodziei nie połasi się,  jeśli nie będzie pewna , że zarobi.
 2. Kup porządne zabezpieczenie do roweru. Linki stalowe służą tylko do tego aby rower nie przewrócił się na wietrze i co najwyżej uchronią cię przed złodziejami z pierwszej grupy.Mogą służyć jedynie jako dodatkowe zabezpieczenie np. koła czy siodełka. Dobry U-lock kosztuje sporo ale jest wart swojej ceny. Wieszaj go tak aby zapięcie było ustawione do dołu, będzie to przeciwdziałało wlania kwasu czy innego środka do zamka. Oprócz U-lock'a dobrym pomysłem są też łańcuchy, można wtedy przypiąć rower do nie typowych przedmiotów np. latarni.  Wadą jest waga która może sięgać 3kg. W sumie na rynku zabezpieczeń rowerowych liczą się trzy firmy: Abus, Trelock, Kryptonite. Na zdjęciach poniżej widać optymalny sposób przypinania roweru. Chociaż szczerze to każde zabezpieczenie jest do pokonania. Jednak do tych topowych potrzebne są odpowiednie umiejętności i sprzęt.




 4. Zmień wszystkie szybko zamykacze na tradycyjne śruby. Utrudni to kradzież np. koła, niektórzy  złodzieje dadzą sobie spokój, z powodu braku kluczy.
 5.  Spraw by twój miejski rower był brzydki (nawet potwornie brzydki), nie będzie lansu ale to chyba jedno z lepszych zabezpieczeń ;) Pomaluj go matowym sprajem, tak aby widać było, że to  spartaczona domowa robota, poprzyklejaj naklejki, obklej taśmą klejąca itp. Durze rdzewiejące rysy wskazane. Jak będzie wyglądał podobnie  do poniższych to znaczy , że zadanie wykonałeś(łaś)  wzorowo;)


 6. Przypnij siodełko do tylnego trójkąta ramy. Wystarczy stary łańcuch rowerowy i kawałek dętki. Zdjęcia poniżej prezentują patent. Można zamiast tego zastosować przy jarzemkach i zacisku sztycy (muszą to być śruby imbusowe albo torx's)  wklejone na klej typu super glue kulki od łożysk Wklejamy je w miejsce gdzie wchodzi klucz.
 7. Zostawiaj rower w miejscach, w których prawdopodobieństwo kradzieży maleje np. tam gdzie jest monitoring, przy posterunkach policji, przy postojach taksówek itp.  
 8. Przed zostawieniem roweru , pościągaj wszystkie akcesoria które można łatwo wyciągnąć np. lampki.
 9. Jeśli mieszkasz w bloku nie trzymaj roweru w piwnicy ani balkonie. Rowery w takich miejscach są łatwym łupem. Nawet jeśli jest wysoko , łatwo rower wyciągnąć z balkonu na tzw. wędkę.
 Podsumowując jeśli mamy naprawdę drogi rower to najlepszym zabezpieczeniem jest go nigdzie nie zostawiać. Poniżej ciekawy dokument z Londynu po angielsku, widać nawet jak topowe zabezpieczenia padają oraz kilka zdjęć jak można stracić  źle przypięty rower albo jego część.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz